Praktické tipy #1

Praktické tipy # 1

Jaké dokumenty potřebuji při prodeji nemovitosti?

 

Vaše realitní kancelář, se kterou máte podepsanou Zprostředkovatelskou smlouvu, bude chtít co nejvíce dostupných informací o nemovitosti. Některé dokumenty budete potřebovat hned, na jiné je čas v průběhu prodeje, nebo při předání nemovitosti.

 

Na schůzku s realitní kanceláří si tedy připravte:

  • stavební dokumentaci a plány
  • průkaz energetické náročnosti budov (pokud jej máte), který je pro prodávajícího povinností
  • občanský průkaz nebo jiný doklad totožnosti
  • ideálně také nabývají titul nemovitosti.

 

Nabývací titul je dokument, na základě kterého jste nemovitost nabyli, tzn. např.: darovací smlouva, kupní smlouva, kolaudační rozhodnutí, nebo rozhodnutí o dědictví.

 

Mezi další dokumenty, které se mohou hodit, patří také aktuální revize kotle a spalinových cest, rozbor kvality studniční vody (pokud se přivádí do domu), nebo třeba návody k použití kotle či jiných spotřebičů. Tyto doklady sice nejsou zcela nezbytné k vlastnímu převodu nemovitosti v katarstru, ale mohou se Vám hodit při předávání nemovitosti.

Návrh: Martin Realizace: Lewest.cz